pondelok 2. februára 2009

Happy Hungarian watchmaker


I have got an unique digital Peace gift
the collection of real-life Happiness
wisdom tales written by Hungarian author
Julian Kalmar "The happy Hungarian watchmaker"
and I allowed to myself translate them
to slovak language.


Sitting still

Can you imagine living happily no matter what happens? Thirty-eight years
ago, a great master craftsman began teaching me how to do this.
Unbelievably, it took me 36 years to truly appreciate his enormous gift.
In 2002, a back injury sentenced me to living in bed 22 hours a day. I lost my business, a 6-figure income, and the ability to move about freely.
When a
friend asked me how I could still be so happy, the value of the master’slessons snapped into focus: It had never occurred to me to be unhappy!
The master, an old-world Hungarian watchmaker, began my lessons when I was four. He granted me the privilege of sitting beside him as he repaired watches and clocks.
My first happiness lesson was to sit quietly, without distracting him from his delicate repairs.
Amazingly, I succeeded almost without trying, for as the master worked something magical happened.
A great love and peace filled the workshop, and

I fell into the deafening silence that surrounded him.
As I focused on his work, my stillness on the outside was soon reflected bystillness on the inside.
 All sense of misfortune, stress, and unhappiness melted

away.
The master taught me that focusing on your tasks destroys negative emotions.
Negativity thrives when you focus on what’s wrong.
Focusing on your tasks

suffocates the negatives by stilling your thoughts.
Focusing also improves the quality of your work,
brings satisfaction in a job
well done, and eventually profound joy.


Dostala som jedinečný digitálný mierový darček
zbierku poviedok zo skutočne šťastného
a múdreho života napísanej maďarským autorom
Julianom Kalmárom  "Šťastný maďarský hodinár",
a dovolila som si ich preložíť do slovenského jazyku.



Pokojne sedieť 

Dokážete si predstaviť, žiť šťastne bez ohľadu na to, čo sa deje? Pred tridsiatimi ôsmimi rokmi  veľký majster remeselník ma začal učiť ako to urobiť. 
Neuveriteľne, trvalo mi to 36 rokov skutočne oceniť tento
jeho obrovský dar. 
V roku 2002 pre zranenie chrbtice som bol  odsúdený žiť v posteli 22 hodín denne.
Prišiel som o svoje podnikanie, o 6-ciferný príjem
a  o schopnosť voľne sa pohybovať .
Keď  sa ma priateľ spýtal ako som mohol byť dokonca pritom aj šťastným,  ukázala sa skutočná hodnota majstrovho učenia :
  Ešte sa mi nikdy nestalo aby som bol nešťastný! 
Majster starý maďarský hodinár,
začal ma učiť, keď som  mal iba štyri roky.
Daroval mi to privilégium sedieť vedľa neho,
kým on opravoval  hodiny a hodinky. 
Moja prvá lekcia šťastia  bola sedieť ticho,
bez vyrušovania ho pri jeho  jemných opravách. 
Úžasne sa mi to darilo takmer bez pokusov,
pretože, kým majster pracoval  stalo sa niečo magické.
Obrovská láska a pokoj naplnili  dielňu, 
upadol som do hlbokého ticha, ktoré ho obkľúčovalo. 
Ako som sa sústredil na jeho prácu moje ticho zvonku
sa čoskoro odrazilo aj na vnútornom tichu.
Všetke pocity nešťastia, napätia a smútku sa odplavili
preč. 
Majster ma naučil že sústredenie sa na svoje úlohy odstrání negatívne emócie. 
Negatívností sa darí, keď sa sústreďujete nato čo je zle.
Zameranie sa na vaše úlohy 
udusí vašu negatívnosť a zároveň utíši vaše myšlienky. 
Sústredenie tiež zlepší kvalitu vašej práce
a prináša uspokojenie z dobre vykonanej práce 
  a nakoniec aj hlbokú vnútornú radosť.

1 komentár:

  1. This story has great value and is well taken indeed, thanks for the reminder. Obstacles are the things you see when you take your eyes of the goal.

    Hug, Bobby

    OdpovedaťOdstrániť